Friday, April 29, 2011

Akan ku Jumpa



Lampu syiling dalam musollah lissaiyyidat [surau untuk wanita] kat Masjid Al-Azhar. hebat?!

Ku mengatur langkahku
berjalan tanpa bayang-bayangMu
langit dan bumi setia, menemaniku
matahari menyinar tak pernah berpihak padaku
Ku kepanasan tanpa perlindunganMu.

Hari berganti hari aku masih teguh menanti
Hadir diri Mu dalam hidupku ini
Rasa kecewa ada bila kaki penat berlari
Namun yakinku Kau kan kutemui

Ku takkan pernah cuba berhenti
langkahku mencari Cinta
Yang ku tahu hanya tuk diriku
kan ku terus cari sampai hujung dunia

Kerna ku tahu akanku jumpa diriMu
dan ku kan terus menempuh mimpi-mimpiku selalu

Kulihat semua gembira
bila mengenali erti Cinta
senyuman ku beri hanya duka
bila ingin Teman tuk berbicara

Cinta jangan sembunyi
mataku kabur mencari
hadirlah dalam hidupku ini
Cinta jangan engkau pergi bila langkahku cuba
untuk mengejar diriMu

Azfar - Akanku Jumpa

Dilema Wanita

Ada setengah golongan wanita ni...
Pantang betul~
Bila nampak weight scale..rasa gatal je kaki tu nak pijak.
Baru tambah 1kg
Mula la gelabah nak diet2~

*sigh*
=_='








Takpe awak..jangan risau. Musim panas dah tiba. ;)
Ruang makan untuk 1/3 je awak..1/3 je..jangan lebih2 tau!

Tuesday, April 26, 2011

A step forward.


Seberat badan yang semakin bertambah,
Seberat derap kaki nan melangkah,
Seberat hati yang merasa.

Cabaran untuk hamba yang berusaha.
Ibrah disebalik sebuah perjuangan.
Ada Syurga menanti kita.



  • Katakanlah: "Jika bapa-bapa, anak-anak, saudara-saudara, isteri-isteri, kaum keluarga, harta kekayaan yang kamu usahakan, perniagaan yang kamu khawatiri kerugiannya, dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai adalah lebih kamu cintai lebih daripada Allah dan Rasul-Nya dan (dari) berjihad di jalan-Nya, maka tunggulah sampai Allah mendatangkan keputusan-Nya". Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik. 
  • (QS. 9:24)










  • p/s : Saya minta maaf andai keputusan ini melukakan hati semua..

    Shoot for the Star



    Shoot for the stars
    I'll hit the moon
    Anything, anything
    Give me a chance
    I wont refuse
    Whether I win, whether I lose
    I'd rather jump handful
    Than never jump at all

    And im gonna be, im gonna be
    Im gonna do, im gonna do
    Not gonna taste it, im gonna chase it
    Im gonna face whatever it takes
    Im gonna be who I wanna be
    And nobody's going to stop me
    Im free, free, free, free,free

    It's not over
    'til I say it's over

    Jadual final exam dah keluar. InsyaAllah bermula pada 27Mei sehingga 27Julai. Doakan saya...tolong~

    Monday, April 25, 2011

    Allah Knows




    Walaupun kita tiada siapa yang mendengar.
    Kita tiada siapa yang mengetahui,
    kita tiada siapa yang memahami..

    Tapi jangan risau...

    Kita ada Allah yang Maha Mendengar.
    Kita ada Allah yang Maha Mengetahui.
    Kita masih ada Allah yang Maha Memahami.

    Maka nikmat Tuhan kamu yang manakah kamu dustakan?
    [QS : 55:13]





  • p/s : Terima kasih atas bebanan-bebanan ini.

    Wednesday, April 20, 2011

    Putaran Kehidupan



    Ujian kita berbeza.
    Tapi doa kita tetap sama.
    Moga kita bersabar dan tabah mengharunginya...


    p/s: Mek!!! Yan mimpi gi Turki ngan awak kot malam tadi. Awak ada mimpi apa-apa yang pelik tak? hahaha.

    @^*)_(%#-^

    Memerhati dari jauh...
    Boleh kita guna kata ganti diri 'aku.kau'?













    p/s : Saya harap ada perkataan 'saling' sebelum ayat 'Memerhati dari jauh.' tu...
    http://www.emocutez.com

    Tuesday, April 19, 2011

    Duit

    Tak perlu promote kat saya.
    Saya tak berminat untuk buat duit...
    Walaupun jumlah yang lumayan dan waktu yang singkat.
    Saya tak berminat dengan duit...

    kecuali duit ATOK....
    hahaha!

    Nak duit kena cari la beb!!
    Cari cara yang halal.
    Rezeki Allah atas bumi ni luas.
    Apa nak susah-susah fikir?








    errrr..kalo minta kat Atok tu kira cara halal juga la kan? weeeee~

    Sunday, April 17, 2011

    Ahlan~ Ahlan!

    Buat tetamu blog lama dan yang baru kali pertama datang..

    Ahlan~ Ahlan!

    Semoga apa yang ada di dalam blog ini boleh dijadikan manfaat buat kalian untuk dibawa sebagai bekalan sepanjang perjalanan menuju Syurga..^_^
    [Sebagai amaran...kadang-kadang saya merepek juga~]


    “*Hikmah itu adalah barangan yang tercicir (dari tangan) orang Mukmin. Di mana pun beliau menemuinya, maka dialah yang paling berhak terhadapnya”

    Nota kaki : *Himah ini boleh diertikan sebagai segala perkara baik yang menepati keperluan seorang mukmin.













    Atas beberapa sebab tertentu..akhirnya, saya terpaksa bertukar alamat sekali lagi.
    Saya harap..ini kali terakhir saya berpindah blog. =_=' Penat woo~ [sabau je la~]

    Saturday, April 16, 2011

    Seni


    Awak tahu?
    Salah satu cara manusia mengekspresikan jiwa mereka adalah melalui lukisan tangannya.
    Sebab tu pentingnya subjek Pendidikan Seni dalam silibus sekolah rendah.

    Ok! Ini tips penting untuk bakal-bakal guru~
    Melalui seni ini..kita mampu menerobos jauh menembusi hati anak-anak..
    Anak-anak yang masih mentah berdepan dengan dunia nyata.

    Apakah megah sang pelangi yang tujuh warna?
    Atau pinggir sungai hitam pekat nan berkeladak?

    Melalui lukisannya kita mampu meneka.
    Adakah hidupnya bahagia dengan kasih sayang melimpah ruah,
    Atau hidup diulit kelam suram pahit yang menyakitkan?

    err...boleh la kan?~

    Ok!
    Saya pun tak faham kenapa tetibe emosi sangat dengan seni ni. heh~
    Padehal..kerja rumah Pendidikan Seni dulu pun..abah yang tolong siapkan

    :P

    Awak tahu 'membaca' orang melalui lukisan tangannya?
    Cubalah...itu seni namanya.

    ^_^

    P/s : Kalaulah seni insan yang sekelumit cuma ini saja sudah boleh memperlihatkan kepada kita lembaran hidup seorang manusia..Apatah lagi seni Allah yang telah Dia bentangkan di atas alam ini. Masih belum cukup untuk kita lihat lembaran keangungan Sang Pencipta???






























    Yam : Kau ni tak habis-habis dengan perempuan pipi tembam kau tuh. heh~
    Yan : Alaaa..biar laaaa... huh~

    Today My Life Begins