Wednesday, April 18, 2012

Repekan bukan meraban.

Muka gedik minta nak geget pipi dia?? err~


Walaupun muka ala-ala skema tapi sebenarnya otak saya ni tak adalah skema mana. Ada masa dia weng-weng juga. Almaklum, saya hanya seorang manusia normal. Kadang betul kadang suis bermasalah juga. Sekali sekala seronok juga tengok respon orang yang pelbagai dek jawapan merepek-repek yang kita bagi. 

Alkisahnya, pada suatu petang yang aman... telah berlaku sebuah sembang rakyat di antara saya dengan si A.

A : Eh, awat hang gatai bebeno nak kahwin awal ni. Hang tu belajar lagi. Awat gatai-gatai nak berlaki dah.

 *tarik nafas dalam-dalam, tangan di dada, mata tak perlu pandang ke atas, dengan nada yang tenang sambil tersengih-sengih..*

I : Aih...tak gatai mana lah. ok lah ni. Kalau ceq gatai, ceq tak minta kahwin kot.

A : Awat plak?

: Buat apa nak kahwin. Kahwin ni tanggungjawab wooo. Bukannya boleh nak gatal-gatal setiap masa pun. Buat penat lagi adalah. *cebik muka*

A : Tapi hang nak kahwin tak habis belajar lagi tu gatal la tu.

I : Macam ni macam ni...kalau satu hari hang tengok...ceq ni asyik gayut ngan laki tah mana-mana 24/7 terkekeh sana sini, ceq tak duk ghumah hujung minggu macam ni, tapi ceq duk kluaq ngan lelaki entah mana-mana  pi tengok wayang ka, dating kat taman ka apa ka. Kalau hang nampak ceq naek motoq ngan lelaki entah mana-mana, peluk-peluk, pegang-pegang tangan ka kaki ka..haaa.. kalau macam tu ceq memang tengah menggatal la... ha ha ha...*gelak orang menggatal*

A : oo.. macam tu ka. *tetibe muka serius*

I : ha macam tu la. *buat muka serius juga sambil angguk-anggukkan kepala*

Sampai sekarang saya tak tahu kalau si A tu ambil serius dengan apa yang saya kata atau angap saya main-main je. Sebab dia tetiba macam serius. haha. 

Nota kaki
Ini hanyalah sebuah rerepekan tapi bukan meraban!

Alhamdulillah, saya dah kahwin sekarang...dan saya rasa...err...saya gatal...T_T. *Oh.kesat peluh di dahi* Sebab saya gayut dengan Encik Suami 24/7, kami keluar dating gi tengok wayang & jalan-jalan kat taman, kami naik motor sama-sama, jalan pegang-pegang tangan... tapi...tak pe ek~ Dah halal~ Alhamdulillah. ^_^v  peace yooo~

No comments: