Friday, February 24, 2012

Cikgu riang gumbira.

Bila orang bertanya,
Orang : Suami awak kerja apa?
Saya teruja menjawab. 
Izyan : Dia seorang cikgu. 
Orang : Mengajar sekolah menengah?
Izyan : Eh tidak. Sekolah rendah. 
Orang : Mengajar subjek apa? 
Izyan : Pendidikan Islam. ^^
Orang : Waah, ustaz lah.
Izyan : Alhamdulillah.
Orang : Mengajar di mana?
Izyan : Sek.Pendidikan Khas Kampung Baru.
Orang : Eh?
Izyan : Ya, suami saya mengajar anak-anak yang ada masalah pendengaran. ^_^
Orang : Senang lah awak..dapat suami cikgu. Ada banyak masa. Cikgu sekolah rendah pula tu. Mengajar Pendidikan Islam tak se'stress' mengajar subjek kritikal. 

Alhamdulillah.
Saya senyum je la.
Dalam hati saya menambah. *sekarang kata hati saya dah terkantoi dalam blog. kui3* 
Kalau awak nak tahu cikgu ni senang dan banyak masa atau tidak. Silalah berkahwin dengan cikgu kelak ye! 

Peace yoo~
(^___^ )v


Kalaulah benar kata-kata anda bahwa kerja cikgu ini mudah, ada banyak masa dan tidak stress...jadi tidak perlulah Encik Suami dengan rasa bersalahnya meminta maaf kepada saya kerana tidak dapat meluangkan masa berkualiti bersama pada hari ini. (sejak kebelakangan ini sebenarnya.)


Kasihan Encik Suami. Sudahlah saya jauh untuk merawat penat lelahnya. Dia pula yang rasa bersalah meminta maaf. TT_TT. tsk.tsk.tsk

Semoga Allah membalas semua kesenangan, kelapangan masa dan riang gumbira seorang pendidik manusia itu dengan pahala yang berpanjangan sampai ke Syurga. Amin. ^___^ 

Nota kaki : Tapi kalau kata-kata anda termaqbul pun best juga. Waaaahhhh~ *mata bersinar berkaca-kaca*