Wednesday, May 4, 2011

blur

DOP SERO??
KETGI??

Apakah maksud perkataan-perkataan dia atas??

haaiishhh~ awok ni bukannye paham bebeno benda2 yang kome cakap ni.
Sape paham, sila angkat tangan macam saya~~~~ =P

Minta maaf la..saya ni, loghat  nogoghi sombilan pun tak lopeh2 laie...
Apatah lagi bahasa negeri yang lain. 
Bahasa Arab lebih-lebih lagi.
*sadis2*
T.T


Tapi sebenarnya,
Penting juga untuk kita belajar bahasa selain dari bahasa lidah kita.
Bila fasih banyak bahasa,
Lebih mudah untuk kita masuk dalam sesuatu kelompok.
Lebih mudah untuk kita dapatkan tarbiyah.
Lebih mudah untuk kita sampaikan tarbiyah.

Dakwah kita bukan khusus untuk orang senegeri je kan? ;)


Mungkin inilah sebahagian tanda kekuasaan Allah, seperti mana dalam firmannya;






  • Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah menciptakan langit dan bumi dan berlain-lainan bahasamu dan warna kulitmu. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang mengetahui. (QS. 30:22)

  • 2 comments:

    jang merey jang said...

    dop sero tu kelantan..
    ketgi tu tganu...



    stuju kalu ckp dakwah tu bkn utk senegeri..so?spread la...ngeh3..dah nampak dah tu...dah nampak dah...(evil)

    Mrs.Urwah said...

    maksud dop sero tu???

    dah nampak ape?? kui3