Pages

Monday, May 23, 2011

1 gambar 2 cerita.

[AMARAN:Entri marahkan diri sendiri dan orang-orang yang lemah. Entri ini sangat sarkastik. Mohon maaf]

I'm tired of being what you want me to be
Feeling so faithless, lost under the surface
I don't know what you're expecting of me
Put under the pressure of walking in your shoes
Numb - LP




------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cerita 1

Kita harus keluar dari penjara NAFSU...
Nafsu malas, nafsu makan, nafsu tidur, nafsu maksiat dan segala jenis nafsu duniawi.
Nafsu yang tidak pernah leka memujuk kita untuk selalu tunduk dan patuh.


Kalau nafsu bekerja setiap masa memujuk rayu hati kita,
kenapa kita tidak juga berjihad setiap masa melawan serangannya?
Bukankah sebesar-besar Jihad adalah jihad melawan nafsu?
Sudah!! Sudah!
Jangan biarkan nafsu merantai hati kita lagi..


p/s : sudah agak lama saya tinggalkan zaman LP... =P
------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Cerita 2


Jujur, saya akui..
Saya hanyalah seorang manusia biasa...
Manusia yang punya kelemahan dan limitasi dalam sesuatu perkara.
dan kelemahan saya tidak memungkinkan saya untuk melampaui limit tersebut.
Maaf...saya tidak mampu meraikan hati anda dan semua.




Perkara paling mudah yang anda minta adalah perkara paling sukar untuk saya penuhi. 
Kerana perkara itu adalah salah satu kelemahan diri ini...

p/s: Saya tak mampu untuk jelaskan pada semua, tapi...kalau lah semua pun mengerti...=_='

No comments: