Sunday, May 29, 2011

Kita insan biasa.


Aku takut andai hakikatnya
aku hanyalah seorang insan yang hipokrit.

Hipokrit di hadapan manusia yang membaca.
Hipokrit pada diri sendiri yang menulis.
Hipokrit pada jiwa-jiwa yang menilai.

Hatiku semakin resah gelisah.
Bila aku mulai terasa 
Aku hanyalah seorang hamba
yang hipokrit di hadapan Allah.


"Setiap manusia adalah orang-orang yang melakukan kesalahan, dan sebaik-baik orang yang melakukan kesalahan adalah orang-orang yang bertaubat"

Setiap jiwa yang menderita..
Muhasabah diri adalah kunci pintu hati.
Jangan berputus asa dengan janji Tuhan.
Moga taubat kita sentiasa diterimaNya.


dan anda, rasa macam mana??


Nota kaki  yang panjang:
Saya ni hanyalah seorang insan biasa sahaja.
Saya kadang terbang di atas..kadang terjelepuk di bawah.
Tolong jangan mendongakkan kepala anda untuk melihat saya.
Sebab anda tidak akan berhasil melihat apa-apa.
Tetapi sila lah pandang ke bawah,
dan anda akan nampak saya melambai-lambai dari atas tanah.
Itulah diri saya...

5 comments:

Anonymous said...

cptnye die bersuara..

queriz said...

suara ni dah lama dicoret...cuma baru pos malam tadi je...

tertekan weyh kalau semua orang pun beri pandangan macam tu.. sedangkan kita semua adlaa manusia yang sama...

-_-'

a zu ra said...

nak belajar nanti summer! kalau awak balik tapi, nak pinjam guitar! hehe

Anonymous said...

ooo..ade gitar ye...

queriz said...

err..zura, tu bukan gitar kite...dan kite x reti main pun. tu saje eksen2 dengan yam.