Wednesday, May 25, 2011

ikim.fm

Study sambil layan radio ikim.fm [online~]....

Mengingatkan saya ketika zaman sekolah-sekolah..study dalam bilik sorang-sorang, hanya bertemankan siaran ikim.fm. Zaman dulu mana reti layan online kat laptop ni. Masa tu dengar guna radio 'bosar gabak' kepunyaan kakak sulung saya je.

Punyalah nak kata pendengar setia tu kan...sampai boleh hafal semua iklan dalam ikim.fm tu..haha [padehal, masa tu ikim.fm sangat lame kot...iklan&hadith yang sama je dia duk ulang-ulang. Tapi sekarang, alhamdulillah, dah makin bervariasi dan inovasi. ^__^]

Nostalgia beb. Sangat nostalgia~

Saya selalu dipesan, salah satu proses tazkiyyatun nafs [pembersihan jiwa] adalah dengan melakukan perkara yang boleh mengingatkan kita dengan Allah. Bukankah mendengar yang baik-baik itu juga salah satu cara untuk kita sentiasa mengingati Allah? ;)

Korang, kalau bosan-bosan study atau buat kerja tu, bolehlah layari http://www.jalinanukhuwah.com/ikim.fm/, 














p/s : Saya tak pasti kalau rancangan 'IKIM bersama FELDA' yang berkumandang setiap petang tu masih ada lagi atau tidak. haha.

2 comments:

bicara_sufi said...

Ikim Bersama Felda..hahaha..masih ada lagi kot..duk tawau ni pun kena dengar online juga..
yan-awak rasa berNOSTALGIA ni sesuatu yang indah ke?

queriz said...

hoho. ada lagi ke kak rancangan tu? teringat lagu tema rancangan tuh. haha.


berNOSTALGIA ni sesuatu yang indah ke?? hoho. akak salah tanya orang la..kalau saya, memang indah sokmo laa jawabnya..heee~